מאגר מתודות


על מעגל כסאות
עושים מעגל כיסאות כמספר החניכים, וכל החניכים עומדים על הכסאות (חניך על כיסא). החניכים מתחילים להתסובב במעגל. מדי פעם המדריך מוציא כיסא. אסור להם ליפול, והם חייבים להסתובב ולתמוך אחד בשני כדי לא ליפול.
ערכים\מטרות:עבודת צוות ושיתוף פעולה

 
איבל דיבל
מישהו מחזיק טוש (אפשר לשכלל ולהשתמש במשחת שיניים או קרם שיזוף או...). הוא צריך להחליט למי להעביר את הטוש, ולהגיד את זה בצורה מסויימת (יפורט בהמשך). אם הוא מתבלבל - מציירים עליו קו ואז יש לו איבל דיבל אחד.
הצורה בה מעבירים את הטוש:
"אני (שם מחזיק הטוש) איבל דיבל"
ואז, אם אין לו איבל דיבלים: "בלי איבל דיבל"
ואם יש לו: "עם (מספר האיבל דיבלים) איבל דיבל"
וממשיכים: "מעביר איבל דיבל זה ל(שם מי שהוא מעביר אליו) איבל דיבל בלי איבל דיבל\עם (מספר) איבל דיבל"
למשל:
"אני חיים איבל דיבל בלי איבל דיבל מעביר איבל דיבל זה למשה איבל דיבל עם חמש איבל דיבל" וכך הלאה...
ערכים\מטרות:היכרות

 
אמא קנתה לי מטפחת \ יש לנו גולם במעגל
כל הקבוצה יושבת במעגל, חוץ מחניך אחד מתנדב.
הם מורידים את הראש ולא מסתכלים, ובזמן שהחניך מסתובב סביבם כולם שרים "אמא קנתה לי מטפחת, אבא ניגב לי ת'תחת, אמא אמרה זה לא יפה, אבא אמר סתמי ת'פה".
כשמסיימים לשיר החניך שעומד שם את המטפחת מאחורי חניך כלשהו, וכל החניכים מרימים את הראש. מי שמאחוריו יש מטפחת צריך לקום ולרדוף אחרי החניך שעומד, והחניך שעומד צריך להתיישב במקום של זה שרודף אחריו.
אם החניך נתפס, הוא מתיישב באמצע המעגל וכולם שרים "יש לנו גולם במעגל". אם הוא מצליח, החניך שנשאר עומד ממשיך את המשחק.
ערכים\מטרות:משחקי ילדים

 
אני יושב תחת עץ רענן
יושבים במעגל, הראשון מתחיל ואומר: "אני" ואז לכיוון ימין כל אחד אומר את המילה הבאה: "יושב, תחת, עץ רענן, ומחכה, ל...", ומי שאמר: "ל...", זה שמימינו מתיישב עליו. ואז מתחילים שוב את הסיבוב: "אנחנו, יושבים, תחת, עץ,רענן, ומחכה, ל... וכו... בסוף כולם יושבים אחד על השני.
ערכים\מטרות:משחק הכרות, גיבוש ושבירת הקרח

 
ארנב ארנב
יושבם במעגל והמדריך מחזיק ארנב דימיוני
ומעביר אותו לחניך ואומר לו תן לו נשיקה איפה שאתה רוצה והחניך מעביר לחניך הבא וכו' כשמסיימים להעביר את הארנב הדימיוני בין החניכים אומרים לחניכים לתת נשיקה למי שיושב משמאלם באותו מקום שהוא נישק את הארנב
ערכים\מטרות:כיף

 
בארני
כל החניכים עומדים במעגל ומחזיקים ידיים, מתחילים לשיר ולהסתובב במעגל "בארני הוא מן דינוזאור בדמיון שלנו, כשהוא גדל אז הוא יכול לגעת בכולנו" כשמסיימים לשיר כולם עוצרים, כולם קופצים לפי הקצב על רגל אחת (הרגל השניה בבעיטה לכיוון המעגל, "היי הופ חצי"

כל סיבוב מוסיפים סיפרה ....
סיבוב ראשון: היי הופ חצי
סיבוב שני: היי הופ חצי, היי הופ אחד
סיבוב שלישי: היי הופ חצי, היי הופ אחד, היי הופ חצי, היי הופ שתיים
ולאט לאט כולם מתעייפים והאחרון שנשאר הוא המנצח
ערכים\מטרות:כיף , דביקות במטרה

 
בילי בילי בופ בופ
כל המשתתפים עומדים במעגל, כשאחד עומד באמצע.
הוא צריך להפתיע מישהו - להצביע עליו ולהגיד "בילי בילי בופ בופ". מי שהוא הצביע עליו צריך להגיד מהר את השם שלו, עד שמי שעומד באמצע מסיים להגיד "בילי בילי בופ בופ". אם הוא לא הצליח - הוא נכנס לאמצע במקום.
לאחר מכן אפשר להוסיף למשחק:
"עמוד!" - מי שהוא הצביע עליו צריך לשים את הידיים למעלה (כמו כשרוצים להדגים סביבון P-: ), האנשים משני הצדדים מרימים רגל (כמו כלבים שמשתינים על העמוד).
"בלנדר!" - שני האנשים ליד מי שהצביעו עליו מחזיקים ידיים סביבו, והוא מסתובב
"טוסטר!" - אותו דבר, רק מי שבאמצע קופץ
"ויקינגים!" - זה באמצע עושה לעצמו קרניים (עם האצבעות), אלה לידו עושים כאילו הם חותרים
"דץ ודצה!" - זה באמצע עושה צעד קדימה ואומר "כאן!" ואז השניים לידו עושים צעד ואומרים "נולדתי!"
ערכים\מטרות:שיתוף פעולה, היכרות, גיבוש

 
בריטיש בולדוג
כמו הקדרים באים:
שני תופסים מדומים מתחילים את המתודה, צועקים "בריטיש בולדוג 1,2,3" ומתחילים לרוץ. בינתיים כל שאר החניכים מטרתם להגיע לצד השני של המקום שממנו יצאו התופסים, מטרת התופסים היא לתפוס את אחד החניכים , להרים אותו ולצעוק "בריטיש בולדוג 1,2,3" ואז הוא הופך להיות תופס בסיבוב הבא עם שאר התופסים, המנצח הוא האחרון שנשאר מול כל הקבוצה.
ערכים\מטרות:ניצחון החזקים, השרדות, עבודה תחת לחץ

 
דג מלוח
כל החניכים עומדים בשורה, חוץ מאחד שעומד מולם במרחק די גדול. החניך הזה מסתובב (עם הגב אליהם), צועק "אחת שתיים שלוש דג מלוח!" ואז מסתובב מהר ומסתכל עליהם.
המטרה שלהם היא להגיע למקום שהחניך הזה סופר. המטרה שלו היא לגרום להם לא להגיע. כשהוא רואה חניך זז הוא אומר לו שהוא ראה אותו זז, ואותו חניך חייב לחזור אחורה.
כשמישהו מהם מגיע, החניך צריך לספר סיפור. על כל מילה שהוא אומר הוא נותן כיף לחניכים האחרים (כל פעם למישהו אחר לפי סדר מסויים, כולם עומדים מסביבו). וכשהוא אומר את המילה "דג מלוח" כולם בורחים ומי שהוא תופס אותו הופך להיות החניך שעומד מול כולם בסיבוב הבא.
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
הגמד והענק
משחק ממושך ולא מתודה קצרה.
מחלקים שמות של חניכים באופן אקראי ככה שכל חניך מקבל שם של חניך אחר.
כל אחד הוא הגמד של החניך שהוא קיבל, ואותו חניך הוא הענק שלו. הענק לא יודע מי הגמד שלו.
המטרה של הגמד היא לפנק את הענק שלו (בלי שהוא ידע שזה הוא) - לשלוח לו כל מני ממתקים, לעזור לו וכו'....
אפשר לעשות את המשחק במשך תקופה ארוכה (למשל כמה שבועות) או למשל בזמן טיול.
ערכים\מטרות:נתינה

 
הדגל
מתאים למשחק בערב\לילה כשחשוך, במקום לא סלול (למשל חורשה, יער, ואדי...)
מתחלקים לשתי קבוצות. לכל קבוצה יש "דגל" (פריט כלשהו, ידוע לכולם, למשל עניבה). לכל קבוצה יש שטח (חצי מאיזור המשחק). כל קבוצה מחביאה את הדגל איפשהו באיזור שלה, במקום שלא קשה מאוד להגיע אליו (ובמקום דומם! לא על מישהו, ולא לרמות... מקום שהקבוצה השנייה תוכל להגיע אליו).
כשהמשחק מתחיל, כל קבוצה צריכה לגנוב את הדגל של הקבוצה השנייה.
כשמישהו נכנס לשטח של הקבוצה השנייה, כל אחד מהקבוצה השנייה יכול לתפוס אותו, ואז הוא שבוי והוא עומד בשטח שבויים של הקבוצה השנייה עד שמישהו נותן לו כיף (ואז הוא חייב לחזור לשטח של הקבוצה שלו לפני שהוא מנסה לגנוב את הדגל).
ערכים\מטרות:הסוואה, שיתוף פעולה ועבודת צוות, חשיבות החאקי, חילוק עבודה, התגנבות

 
החבילה הגיעה
משחק מוכר.
בעקרון יש משהו עקוף בהרבה שכבות של נייר, כשמטרה היא להגיע למשהו הזה.
יש שתי גירסאות:
האחת, גירסא פחות אטרקטיבית, פשוט יש מוסיקה וכל עוד יש מוסיקה מעבירים את החבילה ועוצרים את המוסיקה בפתאומיות ומי שהחבילה אצלו מוריד שכבת עיתון.
השנייה - בכל שכבה יש הוראה, כמו "תן לילדה הכי יפה" או "תני לילד שאת הכי אוהבת". אפשר גם לעשות את זה עם משימות בסגנון "בחרי שני בנים שיעשו תחרות שכיבות שמיכה ותני את החבילה למנצח" או "תן נשיקה לילדה שאתה הכי אוהב ותן לה את החבילה".
מיותר לציין שהרעיון הוא שבכל שיכבה כזאת של עיתון צריך להחליף את המין, זאת אומרת - בן לבת לבן לבת לבן לבת....
ערכים\מטרות:אין ממש ערכים... אבל המשחק מתאים לפעולת בנים-בנות או בהקשר של "משחקי יומהולדת" או "משחקי ילדות"

 
הכלב והעצם
שתי קבוצות. כל קבוצה עומדת בשורה מול הקבוצה השנייה, ובאמצע בין שתי הקבוצות יש משהו (ה"עצם").
לקבוצה אחת נותנים אותיות לכל אחד ובקבוצה השנייה - מספרים.
המדריך קורא למספר ואות.
שניהם צריכים להגיע לעצם. המטרה היא לתפוס את העצם ולרוץ חזרה למקום שלך. אם מישהו תופס את העצם השני רודף אחריו ומנסה לתפוס אותו לפני שהוא מגיע.
ערכים\מטרות:אפשר להתאים לזה ערכים, אם למשל שמים באמצע כובע וצריך לחבוש אותו ואז זה חכם בשמש...

 
המטבע
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות וכל קבוצה יושבת בשורה מול הקבוצה השנייה, עם מרווח לא גדול בין הקבוצות. חשוב שהקבוצה תשב צמוד אחד לשני.
מעבירים מטבע מאחורי הגב של אחת הקבוצות במשך כמה שניות, והמטרה היא שהקבוצה השנייה לא תדע איפה המטבע. בסוף כל הקבוצה מושיטה ידיים סגורות קדימה ודופקת על הריצפה וצועקת "איפה המטבע? איפה המטבע? איפה איפה איפה איפה איפה המטבע?" ואז מניחים ידיים על הריצפה. אז הקבוצה השנייה צריכה לנחש איפה המטבע נמצא, מתחת לאיזו יד...
ערכים\מטרות:שיתוף פעולה

 
המלך אמר
מישהו (המדריך או מתנדב מהקבוצה) עומד לפני הקבוצה ונותן להם הוראות (למחוא כפיים, לקפוץ, לעמוד על רגל אחת...)
אם הוא אומר לפני ההוראה "המלך אמר" כולם צריכים לעשות את זה
אם הוא לא אמר "המלך אמר" אז אסור לעשות מה שהוא אמר
מי שמתבלבל - יוצא מהמשחק
ערכים\מטרות:משחק ילדים, שילטון, מנהיגות

 
המסיבה
יושבים במעגל, חניך אחד בוחר קטגוריה (מאכלים, ספורט, משקאות וכו') שהיא נושא המסיבה. הוא לא אומר אותה לאחרים. אח"כ כל חניך בתורו אומר מה הוא היה מביא למסיבה והאדם שחשב על הקטגוריה אומר לו אם הוא נכנס למסיבה או לא (אם החפץ או הפריט קשורים לקטגוריה לדוגמא: מאכלים- אני מביאה למסיבה טונה) המטרה של הקבוצה היא לנחש את נושא המסיבה
ערכים\מטרות:שיתוף פעולה, יצירתיות

 
המתנה
יושבים במעגל כל חניך צריך ללחוש לחניך שבצד ימין שלו מתנה שהוא רוצה לתת לו
ולמי שבצד שמאל שלו הוא לוחש את השימוש של המתנה שהוא נתן לחניך שיושב בצד ימין שלו
ואז שכולם קיבלו מתנות ושימושים מתחילים ואומרים
אני קיבלתי **** (השם של המתנה) ואני צריך **** (השימוש של המתנה)
ואז יוצאים דברים מצחיקים כמו אני קיבלתי כלב ואני צריך לאנוס אותו
ערכים\מטרות:כיף

 
הסתבכויות
כל החניכים עומדים במעגל, ואז אומרים להם להושיט ידיים קדימה ולהתחיל ללכת. ואז כל חניך מתחיל להחזיק ידיים של חניכים אחרים ויוצרים בלאגן ענק.
אחרי זה החנכים צריכים לצאת מהבלאגן עד כמה שאפשר, מבלי לעזוב את הידיים.
ערכים\מטרות:גיבוש, עבודת צוות

 
העיירה בוערת
משחק דומה למשחק "הרוצח" אבל מתוחכם יותר ופחות אקטיבי.

בהתחלה כולם מורידים ראשים והמדריך עובר ודופק לכולם על הגב. דפיקה אחת - עיירה (אזרח רגיל), שתיים - מאפיה, שלוש - שוטר. יש שני מאפייה ושוטר אחד (וכל השאר עיירה).
בהתחלה המדריך אומר "בוקר טוב עיירה" וכולם מרימים ראשים. ואז הוא אומר "לילה טוב עיירה" וכולם מורידים ראשים (ולא מציצים). ואז הוא אומר "בוקר טוב מאפיה" ורק המאפיה מרימים ראשים. ואז המדריך שואל "את מי אתם רוצים לרצוח?" והם מצביעים על מישהו (כשהמטרה שלהם היא לרצוח את השוטר שמהווה את הסכנה עבורם). ואז המדריך אומר "לילה טוב עיירה". הם מורידים ראשים ואז הוא אומר "בוקר טוב שוטר" והשוטר "מתעורר". אם אין שוטר - המדריך עושה את אותו דבר, שיחשבו שהוא עוד לא נרצח. ואז הוא שואל (גם אם אין שוטר!) "מי אתה חושב שהם המאפייה?" והשוטר מצביע על חשוד. ואז המדריך מסמן לו אם הוא צודק או לא ואומר "לילה טוב שוטר". ואז "בוקר טוב עיירה". אז המדריך מבשר מי נרצח (את מי המאפייה רצחה). ואז העיירה מחליטה את מי הם רוצים לרצוח - כל אחד אומר את מי הוא רוצה לרצוח וצריך להשיג רוב, ומי שיש עבורו רוב - נרצח. השוטר צריך, בלי להגיד שהוא השוטר, לשכנע את כולם להרוג מישהו שהוא יודע שהוא מאפייה, והמאפייה צריכה לנסות לשכנע את כולם להרוג מישהו אחר.
כל מי שהורגים - יוצא מהמשחק ונשאר ער כל הזמן.
מטרת השוטר והעיירה - להרוג את המאפייה, מטרת המאפייה - להרוג את כל השאר.
ערכים\מטרות:כריזמתיות, עבודת צוות (של המאפייה), הסתה

 
הרוצח (למסלולים)
כל חניך מקבל פתק עם שם של מישהו מהקבוצה ועם שאלה שאת התשובה אליה הוא צריך להשיג מאותו חניך. אם הוא מצליח "להוציא" ממנו את התשובה ה"נרצח" נותן לו את הפתק שיש אצלו (או את כל הפתקים שאסף). הרוצח צריך להמשיך לשאול שאלות לפי הפתקים החדשים שקיבל. המנצח הוא זה שקיבל את כל הפתקים.
יש אפשרות לעשות את זה גם במשימות, כמו לדוגמה לצלם מישהו.
ערכים\מטרות:התמדה, דביקה במטרה

 
הרוצח (רגיל)
כל החניכים יושבים במעגל.
בתחילת המשחק כל החניכים מורידים את הראש והמדריך עובר ונוגע בכל חניך - פעם אחת אם הוא שחקן רגיל ופעמיים אם הוא הרוצח.
לאחר שהמדריך סיים, החניכים מרימים את הראש, והרוצח צריך לקרוץ לשחקנים האחרים בלי שיראו שהוא קורץ להם.
מי שהוא קרץ לו אומר "נרצחתי" ויוצא מהמשחק. אם מישהו מבין מי הרוצח הוא אומר למדריך, ואם הוא צודק אז הוא המנצח. אם הוא טועה אז הוא יוצא מהמשחק. אם הרוצח מצליח לרצוח את כולם בלי שמגלים אותו - הוא מנצח.
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
התגנבות יחידים
מישהו שומר על משהו (חפץ או מקום).
המטרה של כל השאר היא להגיע אל החפץ\מקום.

בהתחלה השומר עוצם עיניים וכולם מתחבאים במקום רחוק יחסית בשטח. אחרי זה כולם צריכים להתגנב בלי שהשומר יראה אותם. אם הוא רואה מישהו, או שמוציאים אותו מהמשחק או שאומרים לו ללכת רחוק ולנסות שוב להתגנב (החלטה של המדריך, כמובן).
ערכים\מטרות:הסוואה, התגנבות, חשיבות החאקי

 
התפוז
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. לקבוצה אחת אומרים שהיא צריכה להשיג את הקליפה של התפוז ולאחרת - את הפלחים של התפוז. ואז שמים באמצע תפוז ורואים איך החניכים רבים על התפוז כשבעצם כל קבוצה רוצה משהו אחרת. בסוף אומרים להם שהם לא חכמים - הם יכלו פשוט להתחלק בתפוז וזהו במקום לריב עליו ולהשיג את זה בדרך הקשה...
ערכים\מטרות:סובלנות

 
זיהוי רעשים
ציוד: חפצים המשמיעים צלילים.
מבנה: המדריך משקשק בחפץ. לדוגמא: מדליק גפרור, מקיש באבן, משקשק מימיה וכו'.
מהלך המשחק: המשחקים שומעים את הרעש מבלי לראות מאין בא. צריכים לזהות מהו החפץ שהשמיע את הרעש.
הנקודות: לצופה הזוכה והמזהה מספר חפצים הגדול ביותר – זוכה.

ערכים\מטרות:שימוש בחושים

 
זיפ זאפ
החניכים יושבים במעגל. המדריך בוחר חניך ואומר לו "זיפ" או "זאפ". אם הוא אומר "זיפ" - החניך צריך להגיד את השם של מי שיושב מימינו, אם הוא אומר "זאפ" - השם של זה שיושב משמאלה, אם הוא אומר "שללה" - להגיד את השם של עצמך ו"שטוייינג" - השם של זה שיושב מולך. אם החניך מתבלבל - נותנים לו מכה קלה בראש (כמו ב"שלפלף")
ערכים\מטרות:היכרות

 
זריקת נעליים
מתחלקים לשתי קבוצות. לכל קבוצה יש שטח משלה (למשל אם משחקים במגרש אז לכל קבוצה יש חצי מגרש). כולם מורידים את הנעליים. המטרה היא לזרוק כמה שיותר נעליים לצד של הקבוצה השנייה, ככה שלהם יהיו יותר נעליים ולקבוצה שלך כמה שפחות. המדריך צריך להחליט על זמן ולא להגיד לחניכים כמה זמן המשחק ימשך וכמה זמן נשאר, על מנת שהם לא ירמו...
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
חולה גוסס מת
החניכים עומדים במעגל ומתמסרים בכדור.
אם מישהו לא מצליח לתפוס את הכדור הוא הופך לחולה, והוא ממשיך לשחק כשהוא עומד על הברכיים.
אם מישהו שכבר עומד על הברכיים לא מצליח לתפוס את הכדור הוא הופך לגוסס ואז הוא משחק בשכיבה.
אם הוא עוד פעם לא מצליח הוא הופך למת ויוצא מהמשחק...
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
חיי שרה \ חממות
משחקים עם כדור.
בהתחלה מקפיצים את הכדור וצועקים "הקפצת חיי שרה!" או "הקפצת חממות!" (שני שמות לאותו משחק...)
ואז כל אחד שתופס את הכדור צריך לזרוק אותו על מישהו אחר ולפגוע.
אם הכדור פוגע במישהו הוא יוצא מהמשחק והוא "שבוי" של מי שהוציא אותו, אלא אם הוא מצליח לתפוס את הכדור ואז מי שזרק שבוי של מי שתפס. אם מוציאים מישהו, כל השבויים שלו חוזרים למשחק. אם הכדור פוגע ברגליים זה לא נחשב (זה נקרא "ארץ"). מנצח מי שנשאר אחרון, ואז אם ממשיכים יש לו "מלך" והוא יכול לחזור למשחק אחרי שמוציאים אותו (פעם אחת! ואפשר לצבור מלכים, אם משחקים הרבה משחקים ברצף...)
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
חמש מקלות
ציוד: חמש מקלות
תיאור המשחק: מעמידים את הקבוצה בתור ארוך מניחים את חמש המקלות במרווחים של מטר וחצי מכל מקל, מטרת המשתתפים לקפוץ בין המקלות שבין כל מקל מותרת רק דריכה אחת כלומר לדלג בין המקלות. לאחר כל סיבוב מרחיבים את המרווחים בין כל מקל. חניך שלא הצליח לעבור את המרחק יוצא נפסל! המנצח הוא החניך שנשאר אחרון.
ערכים\מטרות:לנצח

 
חפש את המטמון
ידוע...
בהתחלה המדריך נותן לחניכים פתק עם תיאור של מקום כלשהו, או איזה חידה שהתשובה אליה היא מקום כלשהו, או איזה משימה שבסופה הוא נותן להם את המיקום.
במיקום הזה יש עוד פתק שמוביל למקום אחר.
וכן הלאה וכן הלאה עד שמגיעים לפתק האחרון, לפעמים זה פרס ואפשר לעשות במקום זה דברים מקוריים יותר.
ערכים\מטרות:שיתוף פעולה, דביקה במטרה... (אפשר לשנות את המשחק בהתאם לערך הרצוי)

 
חתול ועכבר -או- רחובות ושדרות
המשחק הראשון הוא חתול ועכבר קלאסי, על הקבוצה להגן על העכבר מפני החתול כאשר הם עומדים במעגל והעכבר יכול לצאת ולהכנס ומטרתם לחסום את החתול. האפשרות השניה היא רחובות ושדרות החניכים עומדים בכמה שורות כאשר הם פורשים ידיים לצדדים, גופם מהווה קיר ואי אפשר לעבור דרכם - הם יוצרים רחובות, וע"י הוראות של המפעיל הם מסובבים את גופם ימינה ויוצרים שדרות וכך, אם החתול לדוגמא רודף אחרי העכבר ברחוב, פתאום יכולה להינתן הוראה והרחובות הופכים לשדרות: החתול כבר אינו יכול לעבור והוא נמצא בשדרה אחרת מהעכבר.
ערכים\מטרות:משחק א'-עזרה לזולת, הגנה על החלש. משחק ב'- שיתוף פעולה!!!,יצירתיות, הקשבה ותכנון נכון(אסטרטגיה)

 
חתולה סקסית
בוחרים חניך שיהיה החתולה. כל שאר הקבוצה עומדת במעגל. החניך צריך לגשת למישהו ולהתחיל ליילל בצורה סקסית על מנת להצחיק את אותו חניך. אם הוא הצליח - הם מתחלפים.
ערכים\מטרות:גיבוש

 
חתולתי המסכנה
בוחרים חניך שיהיה החתולה. הוא צריך ללכת על ארבע ולהתיישב ליד חניך אחר. החניך שלידו הוא התיישב צריך ללטף לו את הראש ולהגיד שלוש פעמים "אוי חתולתי המסכנה". אם הוא צוחק הוא הופך להיות החתולה. אם לא - ממשיכים את המשחק והחניך שהוא חתולה מתיישב ליד מישהו אחר.
ערכים\מטרות:גיבוש

 
טלפון שבור
יושבים במעגל. המדריך לוחש באוזן של זה שיושב לידו משהו (מילה או משפט או פתגם או שם או משהו שקשור לפעולה או...) והוא צריך להעביר את זה הלאה. מעבירים את זה מפה לאוזן עד לאחרון שצריך להגיד מה הגיע אליו, ורואים אם מה שהמדריך אמר עבר או שמשהו התפקשש בדרך...
ערכים\מטרות:תקשורת בין חניכים

 
כדורגל סיאמי
משחקים כדורגל רגיל, אבל כל שני שחקנים הופכים לשחקן אחד על ידי קשירת שתי רגליים אחת לשנייה (לכל אחד מבני הזוג נשארת רגל אחת חופשית), ובכל קבוצה יש גם שני שוערים שקשורים אחד לשני גב אל גב.
ערכים\מטרות:עבודת צוות וגיבוש

 
כדורגל-סיני (הידוע לשמצה ככדורגל זונות)
הקבוצה עומדת במעגל עם הפנים פנימה והרגליים פתוחות בפיסוק, מתמסרים כאשר הכדור מתגלגל אך ורק על הרצפה ומטרת כל אחד מהמשתתפים לפסול את המשתתפים האחרים ע"י הכנסת "גול" בין הרגליים שלהם. חניך אשר קיבל גול, מתהפך וכעת הוא עומד עם הפנים החוצה, אם קיבל גול נוסף הוא יוצא מהמשחק. (מפסיד)
ערכים\מטרות:גיבוש, שיתוף פעולה

 
כוס מים לארתור
כל החניכים, חוץ מאחד מתנדב עם חוש הומור, שוכבים על הריצפה, ועליהם מניחים כוס עם מים.
המטרה של המתנדב היא לגרם להם לצחוק, וככה לגרום לכוס ליפול ולחניכים - להירטב.
ערכים\מטרות:גיבוש

 
לראש ולא לזנב
מכינים קלפים כמספר החניכים. על כל הקלפים מציירים מאחורה ראש של דג, חוץ מאחד שמציירים מאחוריו זנב של דג. כל חניך בוחר קלף, ומי שיוצא לו זנב - מקבל משימה משאר החניכים.
ערכים\מטרות:מתאים לראש השנה

 
מולקולות
כל חניך חייב להתחלק לקבוצות בהם מספר החניכים אותו אתה קובע.
כל מי שאין לו קבוצה עם מספר החניכים הנדרש במדויק- מפסיד.
חזרו על הפעילות מספר פעמים, כל פעם עם מספר שונה, עד שיתקבצו מספר הקבוצות המבוקש.
ערכים\מטרות:לא ידוע

 
מחבואים
משחק קלאסי ביותר (!)
בוחרים סופר. הוא סופר עד מספר מסויים בעיניים עצומות. בינתיים שאר החניכים מתחבאים.
כשהוא מסיים הוא מנסה למצוא את האנשים שמתחבאים, וכשהוא מוצא מישהו הוא צריך מהר לחזור לנקוה בה ספר, לדפוק שלוש פעמים עם היד שם ולהגיד "אחת שתיים שלוש" ואז השם של מי שהוא מצא. זה מה שנקרא "לספור" מישהו, או "לדפוק" מישהו בשפה פחות עדינה.
המטרה של המתחבאים היא להספיק לרוץ ו"לספור" את הסופר לפני שהוא סופר את המתחבא.
ערכים\מטרות:משחקי ילדים
מחבואים תופסת
כמו מחבואים רק שהסופר צריך לתפוס את המתחבאים ולא לספור אותם (בזמן שהם צריכים לספור אותו, כרגיל)
ערכים\מטרות:משחקי ילדים

מי?
מבנה: המשחקים יושבים במעגל, אחד אגוד עיניים עומד במרכז.
מהלך המשחק: על החניך בעל העייניים הסגורות למשש בפניו או בגופו של אחד מן המשחקים ולזהות מיהו. זיהה אותו – זוכה בנקודה.

ערכים\מטרות:שימוש בחושים

מירוץ דורגלים
בונים שני דורגלים - שתי סנדות גדולות בצורת משולש וסנדה קטנה (מתקרבת להיות סנדינה) בינהן באמצע - צורה דומה לאות A. מלמעלה מורידים ארבעה יתרים.
מתחלקים לשתי קבוצות, על הסנדה הקטנה עומד מישהו מהקבוצה, והשאר מושכים את היתרים בצורה כזאת שהדורגל "ילך" - כל פעם גורמים לרגל אחת להתרומם ולרגל השנייה לשמר כציר ומקדמים את הדורגל, ואז מורידים אותה ומרימים את הרגל השנייה - כל זה על ידי משיכת היתרים בלבד. אם החניכים עוד קטנים מדי לדעת המדריך ולא יכולים לעשות זאת בעצמם, ליד כל דורגל צריך לעמוד מישהו בוגר ו"לעזור" לחניכים (כמובן, כדאי להגיד לחניכים שהוא רק שומר על מי שעומד על הדורגל, ונחמד יהיה אם זה באמת מה שהוא יעשה, אבל אם החניכים לא יסתדרו בעצמם הוא צריך לעזור להם, אסור לגרום להם לכישלון מוחלט בהזזת הדורגל!)
ערכים\מטרות:שימוש בצופיות (בניית הדורגל ומשיכת היתרים כמו הרמת קלפים), עבודת צוות

מירוץ פרטים
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות. כל קבוצה עומדת בטור, ומול כל טור יש בריסטול או דף עם פרטים, כמו שם פרטי, שם משפחה, טלפון, כתובת, צבע אהוב, אוכל אהוב וכו' וכו' וכו'. הראשון בכל קבוצה מקבל טוש. הוא צריך לרוץ, למלא את כל הפרטים על עצמו, ואז לרוץ חזרה ולתת את הטוש לבא אחריו. מנצחת הקבוצה שמסיימת ראשונה.
ערכים\מטרות:היכרות ואיסוף פרטים

משחק המישוש
מבנה: לפני המשחקים מונח שקיק או כובע ובתוכו 15 – 8 חפצים שונים.
מהלך המשחק: אחד אחד מכניס כל משחק את ידו לשקיק וממשש את החפצים במשך מחצית הדקה. כל אחד רושם את החפצים שהרגיש. כל חפץ שזוהה מזכה בנקודה הרושם חפץ שאינו בשקיק מפסיד 3 נקודות.
הערה: אפשר לשים חפצים דומים שקשה להבדיל ביניהם. בין החפצים אפשר להוסיף דבר מה יוצא דופן.

ערכים\מטרות:שימוש בחושים

נבר (never)
כל חניך אומר בתורו משהו שהוא אף פעם לא עשה, למשל "אף פעם לא טסתי לחו"ל", "אף פעם לא שתיתי אלכוהול" וכו'.
כל מי שכן עשה את אותו דבר מרים אצבע - כולם מתחילים בידיים סגורות בצורת אגרוף וכל פעם שמישהו אומר שהוא לא עשה משהו שהם כן עשו הם פותחים אצבע אחת.
מי שפותח יד שלמה מקבל משימה.
ערכים\מטרות:לא ידוע

סטריאוטיפים
מכינים מדבקות כמספר החניכים. על כל מדבקה רושמים שם כלשהו.
מדביקים לכל חניך על המצח שם. כל החניכים צריכים להתייחס אליו כאילו הוא מי שרשום לו על המצח, וכל חניך צריך לנחש מה רשום לו על המצח.
ערכים\מטרות:תלוי מה רושמים במדבקות... אם זה למשל עדות אז זה שיוויון, אם זה תפקידים בשבט זה הכרת השבט...

סרדינים (מחבואים סינים)
בחר חניך אחד, אמור לו לרוץ ולהתחבא. על כל שאר החניכים לספור בינתיים עד כמה שהם מחליטים. ואז יוצאים כולם לחפש את המתחבא. מי שמוצא אותו לא מגלה לאחרים אלא מצטרף אל המתחבא. מי שנישאר אחרון לבד הוא פסול.
מטרת המשחק: לא להימצא.
ערכים\מטרות:הסוואה, שיתוף פעולה

עמודו
משחקים עם כדור.
כל אחד שמחזיק את הכדור צריך לזרוק אותו לגובה ולצעוק שם של מישהו. מי שקראו בשמו צריך לתפוס את הכדור. אם הוא לא מצליח, הוא צריך להרים את הכדור ולצעוק "עמודו!" ואז כולם חייבים לעמוד במקום עד שהכדור כבר לא בידיים שלו. הוא צריך לזרוק את הכדור על מישהו. אם תופסים לו את הכדור יש לו נקודה רעה, אם הוא פוגע במישהו - מי שהוא פגע בו מקבל נקודה רעה.
אחרי חמש נקודות רעות ממציאים למישהו שם, אחרי עוד חמש נקודות רעות שם משפחה, אחרי עוד חמש נקודות עיר מגורים וככה ממשיכים עד שנמאס... (וכשזורקים קוראים לו לפי מה שהמציאו לו ולא בשמו האמיתי)
ערכים\מטרות:היכרות

פגע-גע
המשחק הוא כמו חיי שרה רק שהכדור מתגלגל אך ורק על הרצפה ופוסלים מישהו כאשר פוגעים לו ברגליים. בורחים מהכדור ע"י קפיצה, פתיחת הרגליים וכו...אפשר לעשות את המשחק גם בשתי קבוצות ומטרת כל קבוצה תהיה לפסול כמה שיותר מחברי הקבוצה השניה
ערכים\מטרות:שיתוף פעולה, גיבוש קבוצתי

פירמידה אנושית
אומרים לחניכים לבנות פירמידה אנושית ומודדים להם זמן. אפשר אחר כך לתת להם לנסות שוב ולראות אם הם עושים את זה יותר מהר... אפשר גם, אם יש הרבה חניכים, לעשות תחרות בין שתי קבוצות. בקיצור - אפשר לשכלל את העניין...
ערכים\מטרות:היררכיה, עבודת צוות

פלונטר אנושי
עוברים אחד אחד ונותנים לכל יד שלו ולכל רגל שלו מספר (למשל - יד ימין 1, יד שמאל 2, רגל ימין 3, רגל שמאל 4, והבא בתור - יד ימין 5, יד שמאל 6...)
אחרי זה מתחילים להגיד זוגות של מספרים, וכל זוג איברים שאומרים צריכים להתחבר ואסור להפריד אותם אחר כך.
בסוף יש בלאגן ענק וזה מאוד משעשע...
ערכים\מטרות:גיבוש

פסיכולוג
מישהו יוצא החוצה. השאר קובעים חוקיות מסויימת לפיה יענו על השאלות שלו, למשל לענות עבור מי שיושב מימיני. ואז מי זבחוץ חוזר והוא צריך לשאול אנשים שאלות, כמו "מה אתה לובש", "איפה אתה לומד" וכו'. כולם עונים לו לפי החוקיות שקבעו מראש, ואם מישהו לא יודע את התשובה (למשל אם הוא שואל איך קוראים לאמא שלך והוא צריך לענות על זה שיושב מימינו והוא לא יודע איך קוראים לאמא שלו) אז הוא אומר "פסיכולוג" וכולם מחליפים מקומות.
ערכים\מטרות:לא ידוע

צ'אבי באני
יושבים במעגל עם כיוון השעון כל אחד שם מרשמלו (או כל מאכל אחר) בפה ואומר דבר על עצמו בלי לבלוע את המרשמלו, בתום הסיבוב מתחיל סיבוב נוסף וכל אחד מוסיך עוד מרשמלו לפה ואומר דבר נוסף, כך עד שנגמר המקום בפה...
ערכים\מטרות:היכרות, שבירת הקרח(אפשרי להעברת דיון או סבב שכל אחד אומר דעתו)

ציד נבלות
מחלקים את החניכים לשתי קבוצות ולכל קבוצה נותנים רשימה של פריטים (רשימות זהות). כל קבוצה צריכה כמה שיותר מהר להשיג את כל הפריטים מהרשימה, ומנצחת הקבוצה הראשונה שמשיגה את כל הפריטים.
ערכים\מטרות:עבודת צוות, דביקה במטרה

צעד קדימה והצד את שמך
עומדים במעגל, וכולם שרים: "צה צה צה צעד קדימה והצג את שימך!"
כל אחד בתורו (לפי המעגל) מתקדם צעד קדימה ושר "קוראים לי [השם] ו[חרוז]", למשל: "קוראים לי אסף ונשבר לי האף", "קוראים לי רן ואני פירומן", "קוראים לי דור ואני דומה לחמור", "קוראים לי שמוליק ואין לי פופיק", "קוראים לי מויישל'ה וסודות לא מגלה".....
ואז בזמן שהוא חוזר לעמוד במעגל כולם חוזרים על השם שלו ועל החרוז...
ערכים\מטרות:היכרות

קרב גרביים
כל החניכים צריכים לשחק עם גרביים.
המטרה של כל חניך היא להשיג כמה שיותר גרביים (לקחת לחניכים אחרים...).
אם מורידים לחניך את שתי גרביו הוא יוצא מהמשחק, כשאת כל הגבריים שאסף הוא צריך לתת למי שהוציא אותו מהמשחק.
ערכים\מטרות:לא ידוע

רוצים אותך בטלפון...
השיר המפורסם:
כולם: "[שם]!"
מי שקוראים לו: "קוראים לי בשמי!"
כולם: "[שם]!"
מי שקוראים לו: "זה שם עולמי!"
כולם: "רוצים אותך בטלפון!"
מי שקוראים לו: "אם זה לא [שם של מישהו אחר], זה לא בא בחשבון!"

ואז כולם קוראים למישהו האחר...
ערכים\מטרות:אין ממש ערכים... אפשר לקשר את זה להיכרות, אבל זה משחק שמתאים יותר להעביר את הזמן תוך כדי נסיעה או טיול

שוקולד שש (שש-בשוקולד)
יש חבילת שוקולד באמצע עם סכין ומזלג, וחולצת כפתורים ומכנסיים ומה שרוצים...
יש קובייה (אפשר להכין קובייה גדולה מקרטון או משהו) וכל חניך זורק את הקובייה. מי שיוצא לו שש רץ לאמצע, לובש את כל הפריטים שיש שם (אם יש כבר מישהו באמצע הוא צריך מהר להוריד את הכל ולתת למי שיצא לו שש), ואז הוא צריך לאכול עם סכין ומזלג את השוקולד.
ערכים\מטרות:ככה סתם אין ממש ערכים.. אבל אפשר לשים באמצע חאקי או לשים באמצע כובע וקרם שיזוף למרוח לפני שאוכלים וככה להתאים את המתודה לכל מני ערכים (חשיבות החאקי, חכם בשמש...)

שילגיה
כולם עומדים במעגל סביב לאדם אחד. המעגל צריך להיות צפוף צפוף, וכל הידיים מאחורי הגב. המדריך נותן למישהו מהמעגל תפוח, ואז מי שבאמצע עוצם עיניים ומסתובב בינתיים שמעבירים את התפוח מאחורי הגב. מי שבאמצע צריך לנחש איפה התפוח, ואם הוא מנחש מישהו הוא צריך להראות לו את הידיים שלו ולהראות לו שהן ריקות ואין לו את התפוח (אסור לרמות ופשוט להעביר אותו מהר למי שלידך...).
המטרה של אלה מסביב היא להעביר את התפוח בלי שמי שבאמצע ידע, וכשהוא לא מסתכל - מהר לתת בו ביס.
ערכים\מטרות:מתאים לראש השנה (תפוח...)

שלפלף
כל החניכים עומדים במעגל והמדריך באמצע.
הוא צריך להחזיר ביד משהו, בדרך כלל בקבוק.
והוא הוא מכוון אותו למישהו ואומר או שלפלף או את השם שלו.
אם הוא אמר לו שלפלף - החניך אומר את השם שלו.
אם הוא אמר לו את השם שלו החניך צריך להגיד שלפלף.
חניך שמתבלבל חוטף מכה קטנה בראש.
ערכים\מטרות:היכרות

שם ו...
המדריך מחליט מה הוא רוצה שהחניכים יגידו (או יעשו), למשל: שם ותנועה, שם ופתגם, שם וצבע, שם ומאכל, שם וחיה.........
ואז כל חניך בתורו אומר את השם שלו ועושה\אומר את מה שהמדריך מחליט. בחניך הבא צריך לחזור על מה שכל החניכים שלפניו אמרו ולהוסיף על עצמו.
ערכים\מטרות:היכרות

תולעים
מתחלקים לשתי קבוצות. כל קבוצה עומדת בצורה של רכבת, רק שהידיים של כל אחד על המותניים של זה שלפניו. כל האנשים ב"תולעת" עם עיניים מכוסות
חוץ מהאחרון.
המטרה של החניך האחרון בשורה לנווט ע"י כך שהוא "מזיז" את המותניים של זה שלפניו קצת וזה שלפניו מעביר את הכיוון הלאה עד שהראשון מקבל את המידע ופונה לכיוון הזה.
המטרה היא לא להתנגש באמצע של התולעת השנייה. אם מתנגשים - החניך הראשון יוצא, וקבוצה שאיבדה את כל החניכים (חוץ מהאחרון, כמובן) - מפסידה. (העקרון הוא כמו של המשחק snake)
ערכים\מטרות:לסמוך אחד על השני

תופסת
משחק קלאסי ביותר (!)
אדם אחד (או יותר) נבחר(ים) להיות התופס(ים).
הוא (הם) נותנים לשאר האנשים קצת זמן לברוח, ואז רץ(ים) במטרה "לתפוס" את האחרים על ידי נגיעה בהם. מי שתפסו אותו - נהפך להיות תופס, ומי שתפס אותו נהפך להיות בורח. לחילופין, אפשר לעשות שמי שתפסו פשוט יוצא מהמשחק...
ערכים\מטרות:משחקי ילדות

תופסת בית חולים
כשמישהו נתפס הוא הופך להיות התופס, אבל הוא חייב להחזיק את המקום שבו תפסו אותו (למשל אם תפסו לו את היד הוא צריך להחזיק את היד ולנסות לתפוס אנשים)
ערכים\מטרות:לא ידוע

תופסת גובה
משחקים תופסת רגילה, כשמי שעומד על מקום גבוה - "מוגן" ולא ניתן לתפוס אותו.
ערכים\מטרות:משחקי ילדים

תופסת השלישי מיותר
מתחלקים לזוגות.
הזוגות מתפזרים בשטח, וכל זוג יושב במקום אחר, לא אחד מול השני אלא אחד ליד השני.
זוג אחד מתנדב להיות אחד תופס ואחד בורח. התופס צריך לתפוס את הבורח, כמה מפתיע. הבורח יכול להתיישב ליד זוג אחר וליצור שלישייה, ואז אחד מהזוג, זה שיותר רחוק מהבורח שבדיוק התיישב לידם, הופך להיות הבורח.
כשתפוסים מישהו - הוא הופך להיות התופס.
ערכים\מטרות:לא ידוע

תופסת חיבוקים
במקום לתפוס, על התופס לחבק את הבורחים וככה הוא תופס אותם
ערכים\מטרות:לא ידוע

תופסת חיות
בוחרים חיה ומשחקים תופסת תוך כדי הליכה כמו החיה הזאת
למשל: תופסת צפרדעים - קופצים במשך כל המשחק
תופסת סרטנים - רצים הצידה
וכו'...
ערכים\מטרות:לא ידוע...

תופסת טלויזיה
משחקים תופסת כשאם מישהו עומד להתפס הוא יכול מהר להגיד שם של תכנית טלויזיה ולהתיישב, ואז הוא מוגן לכמה שניות.
אסור לחזור על אותה תכנית פעמיים.
ערכים\מטרות:אין ערכים ספציפיים אבל ניתן להתאים את המשחק לערכים שונים, אם במקום להגיד שם של תכנית טלויזיה צריך להגיד...

תופסת כיפים
תופסת
כשמישהו נתפס הוא עומד עם ידיים מושטות, ומישהו שעדיין לא נתפס יכול לתת לו כיף ו"לשחרר" אותו.
ערכים\מטרות:עזרה לזולת, משחקי ילדים

תופסת עכברים
כשהתופס תופס מישהו אותו מישהו נעמד בפיסוק.
שאר הבורחים יכולים להציל אותו על ידי כך שעוברים לו בין הרגליים. כשמישהו נמצא למישהו אחר בין הרגליים אי אפשר לתפוס אותו, רק אחרי שהוא יוצא.
ערכים\מטרות:עזרה לזולת

תופסת צבעים
התופס אומר צבע. כל האחרים צריכים למצוא חפץ או משהו בצבע הזה ולגעת בו. התופס צריך לתפוס אנשים לפני שהם מספיקים למצוא משהו בצבע המתאים
ערכים\מטרות:משחק ילדים

תופסת צללים
במקום לתפוס את החניכים האחרים, התופס צריך לדרוך על צילם.
מתאים רק למקומות בהם יש צל ברור...
ערכים\מטרות:לא ידוע

תיפסוני
עומדים בשתי שורות (שתי קבוצות).
כל פעם מישהו בא לקבוצה השנייה, וכל הקבוצה מושיטה ידיים, והוא נותן להם שלושה כיפים - בראשון הוא אומר "תי", בשני "סו" ובשלישי - "ני". מי שהוא נתן לו את הכיף השלישי (ואי אפשר לתת פעמיים כיף לאותו אחד בתור) צריך לרדוף אחריו ולתפוס אותו לפני שהוא מגיע לשורה של הקבוצה שלו. אם הוא הצליח - מי שהוא תפס הופך להיות שבוי שלו, אם לא - הוא הופך להיות שבוי של מי שברח.
אם מישהו הופך להיות שבוי - כל השבויים שלו משתחררים.
מנצחת, כמובן, הקבוצה שמשאירה את השנייה בלי שחקנים.
ערכים\מטרות:לא ידוע

תמיכת רגליים
חניך מתנדב עומד באמצע, וכולם יושבים מסביבו במעגל. כל החניכים צריכים לשים את הרגליים שלהם ככה שהחניך באמצע יהיה יציב ולא יפול, ואז אומרים לו ליפול חופשית ולסמוך על שאר החניכים שיחזיקו אותו. (אם הוא לא נופל אפשר לדחוף אותו קצת).
ערכים\מטרות:גיבוש, לגרום לחניכים לסמוך זה על זה

תפוס ת'חפץ
מבנה: המשחקים עומדים אגודי עיניים בעברו האחד של החדר והמדריך – ממולם. בידי המדריך חפצים שונים המשמיעים קול בנפילתם.
מהלך המשחק: המדריך משליך איזה חפץ על גבי הרצפה ועל המשחקים להבחין בו ממקום נפילתו, וללכת אחרי הצליל ולמצאו.
כשמצא אחד את החפץ – זוכה, בנקודה.

ערכים\מטרות:שימוש בחושים