יום שישי, 23 ביולי 2010

הטיל שמאיים על קיומינו האומנם?

איראן פיתחה טיל חדש, בעל טווח פגיעה של עד 2,000 קילומטרים, כך הודיע היום (ג') שר ההגנה האיראני, מוסטפא מוחמד נג'אר. הטיל כונה על-ידי האיראנים "עאשורה".

"בניית הטיל למרחק 2,000 קילומטרים היא הישג נוסף של משרד ההגנה האיראני", אמר נג'אר לסוכנות הידיעות "פארס", אך לא הוסיף פרטים נוספים. "איראן לא מעוניינת לתקוף אף מדינה, אך אם הטריטוריה שלנו תותקף, נגיב בעוצמה כלפי האויב", הזהיר נג'אר.

בעבר הודיעו האיראנים כי הגדילו את הטווח של טיל ה"שיהאב-3" ל-2,000 קילומטרים. שני הטילים מסוגלים לפגוע בישראל. בחודש ספטמבר ערכה איראן סמוך לטהרן מצעד שבו הציגה לראווה ציוד צבאי שנבנה בידיה. בין היתר הוצג במצעד טיל חדש בשם "קאדר" (עוצמה בפרסית), גרסה משופרת של ה"שיהאב-3", המסוגל להגיע למרחק של 1,800 קילומטרים. ה"שיהאב" בעל טווח של 1,300 ק"מ בלבד.


במהלך המצעד הציגה איראן גם שני מטוסי קרב ראשונים מתוצרתה, אזרחש וסאעקה (בפרסית - "ברק"). עוד הוצגו בו טילים שעל חלקם רוססו כתובות בגנות ישראל וארצות הברית, טילי טורפדו, מזל"טים, טנקים ונשק קל מתוצרת איראן.

שלשום הודיע סגן נשיא איראן, גולאם רזה אגאזאדה, כי ארצו ייצרה מוטות דלק מועשר בעבור כור המים הכבדים באראק. אגאזאדה, המשמש גם יושב ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית במדינה, הוסיף כי האיראנים עורכים ניסויים במוטות הדלק שייצרו במתקן הגרעיני באיספהאן. מוטות דלק משמשים להכנסת הדלק הגרעיני לתוך ליבת הכור הגרעיני, ומדובר בהתקדמות טכנולוגית משמעותית בהליך ייצור הדלק הגרעיני.